2008. május 7.

Válságtudatosodó kormány?

Jó hír: Az ú j miniszter megtartja a szárnyvonalakat


Az egyik ok nyilvánvaló: Gyurcsány szögreakasztotta a reformprogramot, a túlélési versenyfutásban jól jöhet minden népszerű döntés. Viszont bennem felmerül, hogy mi van, ha az erőforrásválság tudatosodott a kormányzatban, ahogy a Jobbklikkes Doncsev András is adta jelét, hogy a finesznél is kezdenek egyesek fineszesebbek lenni.

Bármilyen rosszember is ez a Szabó, miniszterjelölti meghallgatásán is ebbe az irányba mutató dolgokat mondott a 200 dolláros olajárról, a ligniterőművekről, meg az energetikai önerőre támaszkodásról.

Tippem: fű alatt a kormány már elég válságtudatos, de ott még nem tartunk, hogy erről nyíltan beszéljenek. Egyébként pont nekik nincs vesztenivalójuk, választást nyerni amúgy se esélyesek.
Népszerűséghajhászás ide vagy oda, a most bejelentett kezdeményezés a térségi vasutakról ráadásul még a racionális kiút is. Elég biztos bukásra állni és az ámokfutó kormánynak megjön az esze?

Fidesznek ideje komolyan felkötni a gatyát, ezek most csökkentik a támadási felületeket. Az jó is az országnak, de a Fidesz "nekem csak egy kávé lesz" "programja" már nagyon kevés, főleg így világvége küszöbén...

-------------------------------------------

Index

| 2008. 05. 07., 07:10 |

Szabó Pál frissen kinvezett közlekedési miniszter első döntése
legalább az év végéig megmentett 12 vasúti mellékvonalat, írja a
Népszabadság.

A Népszabadság úgy tudja, hogy Szabó Pál frissen kinevezett
közlekedési miniszter első döntése a korábban lezárásra ítélt vasúti
mellékvonalak megmentéséről szól. Az alacsony forgalmú, a tárca előző
vezetése szerint gazdaságtalan mellékvonalak közül 38-at akartak
lezárni az idén. Tavaly decemberben a szakszervezet kiharcolta az
akkor még SZDSZ-es tárcánál, hogy ezek közül 12-n május végéig, 26-on
pedig az év végiéig tovább járhassanak a vonatok. Szabó Pál most a
nyáron bezárni tervezett 12 vonal működését meghosszabbítja az év
végéig. Az eredeti terv szerint csak akkor maradhattak volna, ha a
velük párhuzamosan indított buszjáratok ellenére is sokan használták
volna.

A Magyar Posta éléről hétfőn a közlekedési tárca miniszterévé
kinevezett Szabó Pál azzal indokolta a döntést, hogy még nem derült
ki, hogy a vonalak üzemeltetését át lehet-e adni térségi vasutaknak,
ilyenek alakítását kezdeményezik-e az érintett települések
önkormányzatai. Szerinte a kormányátalakítás miatt nem volt idő
egyeztetni a szakszervezetekkel sem. A legutóbbi vasúti sztrájkok
egyik fontos követelése volt e mellékvonalak megmentése.

A tárca szerint az lehetne a megoldás, hogy ezeket a vonalakat térségi
vasúttá minősítik, és befektetők működtethetnék a MÁV helyett.